SOPIMUS- JA TOIMITUSEHDOT

YLEISTÄ

Deardreams.fi (”Verkkokauppa”) on T:MI DEARDREAMS:n (y-tunnus: 2988589-3) markkinapaikka. Deardreams -verkkokauppa on perustettu maaliskuussa 2019. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Deardreams – verkkokaupan ja sen asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Rekisteröityessään sivuillemme tai ostaessaan tuotteita käyttäjä (”Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Deardreams:lla on oikeus päivittää näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Tuotteisiin on lisätty alv 24 % tai elintarvikkeisiin alv 14%, jotka ovat Suomessa voimassa olevat alv-prosentit.

Yhteystiedot:
T:mi Deardreams
Keskustie 33, 42600 Multia
puhelin: 045 898 5725
sähköposti: asiakaspalvelu@deardreams.fi

VERKKOKAUPASSA ASIOINTI JA REKISTERÖITYMINEN

Verkkokauppaan ovat tervetulleita kaikki vähintään 18-vuotiaat yksityishenkilöt sekä yritykset. Yksityishenkilön on tilatessaan luovutettava täydelliset yhteystietonsa, kuten nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yrityksen on tilatessaan luovutettava yhteyshenkilön nimi, postiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, y-tunnus sekä mahdollinen toimitusosoite.

Toimitamme tuotteita aluksi vain Suomeen. Toistaiseksi emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille.

Rekisteröityminen
Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan ja rekisteröityessään Deardreams -verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Deardreams:lle.

Tilauksen tekeminen Deardreams -verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Halutessaan asiakas voi rekisteröityä ja nopeuttaa asiointiaan Deardreams -verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityessään asiakas valitsee itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Deardreams -verkkokaupassa. Mikäli asiakas epäilee tapahtuneen väärinkäytöksiä hänen tunnuksiensa kautta tai tunnukset ovat joutuneet vääriin käsiin, hänen tulee olla välittömästi yhteydessä Deardreams -verkkokauppaan. Deardreams -verkkokaupalla on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.

Asiakkaan tietojen säilyttäminen
Asiakkaan tietoja säilytetään sen aikaa, kun niitä tarvitaan tilauksen käsittelyssä. Alla on lueteltu kuinka kauan mikäkin tieto pysyy järjestelmissämme:
– ”ei-käytetyt”-käyttäjätilit: 1 kuukausi
– odottavat tilaukset: 1 viikko
– epäonnistuneet tilaukset: 1 päivä
– perutut tilaukset: 1 päivä
– valmiit tilaukset: 1 kuukausi

Tuotteiden tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote ja kappalemäärä ja se lisätään ostoskoriin. Ostoskorissa tuotteiden tilausmääriä voi vielä muuttaa ja tuotteita voi poistaa ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Yleisesti verkkokaupassa olevia tuotteita on saatavilla varastosta, koska verkkokauppa ei näytä sivuillaan loppu olevia tuotteita. Meistä riippumattomista syistä saattaa joskus tuote olla loppuunmyyty tai tuotteen valmistus lopetettu. Tällaisissa tapauksissa otamme aina asiakkaaseen yhteyttä ja kysymme haluaako hän tilalle jonkin toisen vastaavan tuotteen vai haluaako hän peruuttaa kaupan. Asiakkaalle syntyy sitova tilaus, kun hän lähettää tilauksensa verkkokaupassa (katso kuitenkin kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Deardreams lähettää Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen, josta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinnat. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tekemää tilausta. Deardreamsilla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Deardreamsia, kun Deardreams on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen (katso tarkemmin kohta ”Vahvistus tehdystä sopimuksesta”). Asiakkaan tulee maksaa tilaus, ennenkuin tilausta aletaan käsittelemään eteenpäin. Kun maksusuoritus näkyy meillä, jatketaan tuotteen toimitusprosessia. Tuotteiden toimitusajasta kerrotaan kohdassa ”Tuotteiden toimitus”. Emme vastaa, mikäli toimistus viivästyy meistä riippumattomista syistä.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Hinnat sisältävät arvonlisäveron alv 14% tai alv 24%, jotka ovat Suomessa voimassa olevat verokannat. Tuotteiden toimituskustannukset on kerrottu kohdassa ”Toimituskustannukset”.

Selvissä hintavirhetapauksissa DEARDREAMS voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 40 euron suklaakori erehdyksen vuoksi myydään 4:llä eurolla.

Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.

Kupongit

Verkkokaupassamme on käytössä ”kuponkeja”, joita voi käyttää erilaisten kampanjoiden aikana. Kampanjat ovat voimassa ennalta määritetyn ajankohdan ajan. Kuponkikoodi lunastetaan ennen maksutapaa kassalla. Valitse ”Kuponkikoodi”-kohta ja kirjoita avautuvaan kenttään saamasi koodinumero.

Toimituskustannukset

Toimituskustannukset eivät sisälly tuotteiden hintaan. Tilatessasi tuotteita, toimituskustannukset ovat:
– ”Kiinteä toimituskulu”: 8,50 €+ alv 24% 0-30kg.

Maksutavat


Pankkisiirto
– Asiakas maksaa ostoksen loppusumman omasta verkkopankistaan DEARDREAMS:n tilille.
Tilitiedot:
Saaja: TMI DEARDREAMS
Pankki: OSUUSPANKKI
Tilinumero: FI56 5275 0620 0545 58
Tuote lähetetään asiakkaalle, kun maksusuoritus näkyy pankissa. Maksaessa pankkisiirrolla, tulee asiakkaan kirjoittaa tekstikenttään nimi ja tilausnumero.

Tuotteiden saatavuus

Deardreams-verkkokaupassa pyrimme pitämään tuotetietojen varastosaldot jatkuvasti ajantasalla. Emme voi kuitenkaan täysin taata tuotteiden saatavuutta johtuen mahdollisista tukkujen omien järjestelmien virheistä tai jonkin tuotteen yllättävän suuresta tilausmäärästä samaan aikaan. Mikäli tuote on loppunut väliaikaisesti, selvitämme välittömästi, milloin tuotetta on lisää saatavana. Jotkut tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppuunmyyty tai niillä voi olla muita toimitusvaikeuksia.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi, Asiakkaalle ilmoitetaan siitä viivytyksittä.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole enää lainkaan saatavilla, Asiakkaalle hyvitetään tuotteen hinta täysimääräisenä, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä korvaavan tuotteen toimittaminen.

Tuotteiden toimitus

Tilatut tuotteet toimitetaan Matkahuollon välityksellä.

Suklaatuotteiden toimitusaika:
Tuotteet toimitetaan asiakkaille keskimäärin 5-8 työpäivän käsittelyajalla. Konvehdeilla ja logosuklailla on toimitusaika pidempi, yleensä noin 2-3 viikkoa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Matkahuolto kuljettaa paketit yleensä 1-2 päivässä perille ja Lähelle paketit 2-3 päivässä valittuun toimituspaikkaan. Pyrimme ilmoittamaan jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 12 päivää. Osalla sesonki tuotteilla, erikoistilaus- tai uutuustuotteita saattaa olla kysynnästä riippuen pidempi toimitusaika. Deardreams pidättää kaikki oikeudet toimitusaikojen muutoksiin ed. seikat huomioiden.

Jos tilaukseen sisältyy tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, Deardreamsilla on oikeus toimittaa tuotteet Asiakkaalle myös erikseen. Tällöin Asiakkaalta veloitetaan toimituskulut vain yhdestä toimituksesta.

Tuotteen noutamatta jättäminen toimituspaikasta silloin, kun Asiakas ei ole tehnyt nimenomaista peruuttamisilmoitusta, katsotaan tuotteen peruuttamiseksi.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, eikä tee peruutusta 14 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saamisesta, mistä johtuen tuote palautuu verkkokauppaamme, katsomme asiakkaan peruneen tuotteen tilauksen. Mikäli asiakas ei nouda, tilattua tuotetta, niin palautus on maksullinen joka vähennetään tilauksen summasta ennen palautusta. Deardreamsilla on oikeus kuitata edellä mainitut kustannukset asiakkaalta aiemmin saaduista maksusuorituksista, ennen niiden palauttamista asiakkaalle. Asiakas ymmärtää, että tilausprosessi on aiheuttanut ylimääräisiä kustannuksia verkkokaupalle.

Toimituksen viivästyminen

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Deardreams pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle käyttäen Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan Asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Deardreams ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos toimitus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, Asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai Asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot, virhevastuu ja peruuttamisoikeus

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Jos asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan virheellinen, asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saamisesta ilmoittaa virheestä Deardreams asiakaspalveluun sähköpostilla: asiakaspalvelu(at)deardreams.fi.

Virheelliset tuotteet voidaan vaihtaa tai palauttaa. Tämä pätee myös virheellisesti toimitettuihin tavaroihin. Emme ota vastuuta virheistä, jotka ovat syntyneet oston jälkeen väärän käytön ja / tai väärän hoidon vuoksi. Prosessin nopeuttamiseksi kannattaa lähettää meille kuva viallisesta tuotteesta sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@deardreams.fi. Asiakkaalla on 14 pv palautusoikeus tuotteeseen siinä tapauksessa, että tuote on alkuperäisessä pakkauksessaan täysin myyntikuntoinen eikä tuotteesta ole irroitettu siihen kiinnitetty lappuja.  Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta siinä tapauksessa että tuote palautetaan virheettämässä kunnossa, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

Verkkokaupan palautusoikeus koskee ainoastaan avaamattomia, käyttämättömiä ja täysin myyntikelpoisia pakattuja tuotteita.

Verkkomyynnin palautusoikeus ei kuitenkaan koske seuraavia tuotteita: logosuklaat, kirjaillut suklaat, konvehdit, tryffelit, logopainetut suklaat, asiakkaan toiveiden mukaan räätälöidyt tuotteet.

Tuotepalautukset aina:
a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna, avaamattomana) ilman turhia merkintöjä
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana takuu- ja palautuslomake täytettynä (saatavan kotisivuilta www.matkahuolto.fi/).
d) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
e) Palauta paketti lähetyksessä mainittuun palautusosoitteeseen.

Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta palautuslomakkeessa olevia pakkausohjeita. Matkahuollon aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän eli Deardreamsin vastuulla.

Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen – virheen etsiminen osapaketista on maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen analysoinnista johtuvat kustannukset.

Puutteellisesti palautetut tai lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Räätälöidyillä ja tilauksen mukaan valmistetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Takuu / Säilyvyys

Kaikilla tuotteilla on elintarvikelain mukainen takuu. Takuu kattaa valmistajan myöntämän havaittavan sekä nautittavan laadun sekä säilyvyyden, kun tuotteet on säilytetty valmistajan ohjeiden mukaisesti oikeassa lämpötilassa + 10 – 20 astetta. Suklaatuotteet tulee pitää aina suljetussa pussissa tai ilmatiiviissä astiassa, kuivassa sekä erossa voimakkaista hajuista ja makua antavista muista aineista.

Säilyvyysaika lasketaan valmistuspäivästä, jolloin tuote on valmistettu. Se on luettavissa parasta ennen päiväyksestä 6, 12, 15 tai 18 kk taaksepäin, riippuen tuotteesta.

Kaikki palautukset tutkitaan ja testataan tarvittaessa ensin. Takuun edellytyksenä on että tuote on säilytetty ja käsitelty valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Deardreams voi vapautua takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä, säilytyksestä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai analysoijan toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudestaan, on meillä oikeus veloittaa näistä aiheutuneet kulut.

Takuu ei kata tuotteen maistamista tai siitä aiheutuvia jälki reaktioita, mikäli ostettaessa asiakas ei ole ollut tietoinen ostettavan tuotteen ominaisuuksista, vaikkakin ne jokaisessa tuotteessa on ostohetkellä ollut luettavissa. Väärästä säilyttämisestä ja/tai sitä kautta tuotteen pilaantumisesta aiheutuvia reklamaatioita. Koska kyse on elintarvikkeista, takuu ei kata elintarvikkeille normaalisti asetettujen käsittely olosuhteiden laiminlyöntiä tai välinpitämättömyydestä johtuvia pilaantumista tai rikkoontumista.

Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun edellä mainitun seikan johdosta, tuote palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle välittömästi, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Emme lunasta Suklaatuotteiden osalta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai reklamaatioita) tai mitään lähetyksiä Postin kautta. Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä Matkahuollon asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen Suomesta lähetettäessä. Muita toimitustapoja käytettäessä tai ulkomailta lähetettäessä emme vastaa lähetyskuluista.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Deardreams käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Deardreams ”Rekisteri- ja tietosuojaselosteesta”.

Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Jyväskylän käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.